browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Dzień 2 (Liberec – Mezni Louka)

Posted by on 19 czerwca 2012

Dzień 2:
Liberec – Chrastava – Hradek nad Nisou – Zittau – Hornitz – Grossschonau – Varnsdorf – Dolni Podluzi – Horni Podluzi – Chribska – Rinartice – Jetrichovice – Vysoka Lipa – Mezni Louka
długość: 82 km

Mapka trasy:

W nocy rozpętała się okropna burza, lało aż do rana, nie wiedzieliśmy, czy w ogóle dziś wyjedziemy. W końcu jednak przestało padać i o godzinie 7.40 wytaczamy się na trasę. Zachmurzenie duże,  góry Jested nie widać, jak też i żadnych gór. Trasa zaplanowana przeze mnie okazała się drogą szybkiego ruchu, na której ruch rowerów był zabroniony. Zdaliśmy się na czeskie oznakowanie dróg rowerowych i własną orientację, co nas kosztowało ekstra 10 kilometrów. A byłoby więcej, gdybyśmy nie zwrócili uwagi na to, że albo Nysa płynie nie w tę stronę, co powinna, albo my jedziemy w odwrotnym kierunku. Wariant pierwszy bardziej nam odpowiadał, ale z przyrodą nie będziemy walczyć. Ważne, że nie pada!

Chmurzy się, ale na szczęście nie pada

W mżawce dojechaliśmy do Chrastavy, ładnego miasteczka, na dodatek partnerskiego naszego Lwówka Śląskiego. Strażaków na pewno zainteresowałoby muzeum sprzętu gaśniczego, w którym nawet jest armata, wcale nie wodna. Nam najbardziej spodobał się rynek.

Plac 1 Maja w Chrastavie

Porządek i czystość czeskich miast może zadziwiać

Fontanna - ulubiony motyw naszych wycieczek

Mamy podobne kamizelki

Kolejne ładne miasto na trasie – to Hradek nad Nisou.

Hradek nad Nisou

Rynek w Hradku też może się podobać

Dziś mamy kilka granic do przejechania. Najpierw na chwilę wjeżdżamy do Polski, następnie na dłuższą chwilę do Niemiec, a potem znów do Czech.

Granica polsko-niemiecka, a za nią już widać Zittau

Dom solny w Zittau

Jedna z uliczek miasta

Ratusz

Z Zittau droga wspina się pod górę niemal do samej granicy z Czechami. Pierwsze miasto po czeskiej stronie – to Varnsdorf. Nazwa jak najbardziej niemiecka. Miasto, w odróżnieniu od poprzednich, zrobiło na nas przygnębiające wrażenie. Kręci się tu również sporo podejrzanych typów, więc nie odjeżdżamy daleko od siebie i staramy się jak najszybciej stąd wyjechać.

Teren jest coraz bardziej pofalowany, przejeżdżamy przez Góry Łużyckie. Wpływa to na nasze apetyty, więc w miejscowości Chribska parkujemy przy restauracji i zjadamy pyszny obiad za 290 koron.  Wiele szklanych akcentów w mieście wskazuje na silne szklarskie tradycje miasta. Znajduje się tu huta szkła, podobno najstarsza w Europie i … działająca do dziś!

Chribska. Czekamy na obiad...

Smacznego!

Powoli zbliżamy się do Czeskiej Szwajcarii. Lekko nie jest, nieraz musimy pchać rowery z naszym dobytkiem, ale robi się coraz piękniej i coraz słoneczniej.

Takich piaskowców mijamy mnóstwo po drodze

Dojeżdżamy do Meznej Louki

Dojeżdżamy do miejsca, które się nazywa Mezni Louka. Jest to bardziej skrzyżowanie szlaków turystycznych, niż miejsowość, znajduje się tu również kemping, na którym wynajmujemy na 2 doby domek za 1140 koron ( GPS: 50°52’29.3″N 14°19’10.11″E ). Jutro zwiedzamy Czeską Szwajcarię.

Nasz domek przez najbliższe dwie doby

W środku wygląda całkiem przyjemnie